Origineel
(And you are all…)
[Bleek Gilliam]:
We don’t even come to see our own, man. Listen, Freddy, listen… You know if we had to dep… if we had to depend upon black people to eat, we would starve to death. I mean, you’ve been out there, you’re on the bandstand, you look out into the audience, what do you see? You see Japanese, you see, you see West Germans, you see, you know, Slabobic, anything except our people – it makes no sense. It incenses me that our own people don’t realize our own heritage, our own culture, this is our music
[Shadow Henderson]:
That’s bullshit!
BG: Why?
SH: That’s all bullshit. Everything, everything you just said is bullshit… You complaining about… I’m talking about the audience. That’s right. The people don’t come because you grandiose motherfuckers don’t play shit that they like. If you played the shit that they liked, then the people would come. Simple as that
[Harry Allen]:
Inevitably, hip-hop records are treated as though they are disposable. They are not maximized as product, not to mention as art
Vertaling
(En jullie zijn allemaal…)
[Bleek Gilliam]:
We komen niet eens om onze eigen te zien, man. Luister, Freddy, luister… Weet je, als we moesten… als we afhankelijk waren van zwarte mensen om te eten, zouden we verhongeren. Ik bedoel, je bent daar geweest, je staat op het podium, je kijkt het publiek in, wat zie je? Je ziet Japanners, je ziet West Duitsers, je ziet, je weet wel, Slabobic, alles behalve onze mensen – het heeft geen zin. Het ergert me dat onze eigen mensen niet beseffen dat onze erfenis, onze cultuur, dit onze muziek is.
[Shadow Henderson]:
Dat is onzin!
BG: Waarom?
SH: Dat is allemaal onzin. Alles, alles wat je net zei is onzin… Je klaagt over… Ik heb het over het publiek. Dat klopt. De mensen komen niet omdat jullie grandioze klootzakken geen shit spelen die ze leuk vinden. Als jullie rotzooi zouden spelen die zij leuk vinden, dan zouden de mensen komen. Zo simpel is het.
[Harry Allen]:
Onvermijdelijk, worden hip-hop platen behandeld alsof ze wegwerp zijn. Ze worden niet gemaximaliseerd als product, laat staan als kunst